Saturday 14 April 2012

Perempuan Gedik...

Kli ni aku nk buat topik psal perempuan...ye...perempuan gedik... eh tak..tak... hehehe...
Perempuan ni org slalu ckp, kaum yg lemah, nk kna support dari lelaki je selalu.....ok girls... smpai bila lh korang nk dpt tanggapan mcm 2? Bla buat something, mulalh mengaduh sna sni.... adehhh... xkn depan lelaki pn nk bersikap cm 2? lain lh depan suami kita sndiri, ok lh juga..
Itu blum lgi kes perempuan gedik... bila suruh buat kerja berat sikit, dah tunjuk lh kemalasan dia tu... xlarat lah, penat lah,.... dh lah, smuanya ko xlarat. Memang, perempuan ni mmang xkuat mcm lelaki... tp, ingt lh, pape benda pn yg kita buat ni sebab mind set kita sendiri ye...
Fenomena pertama yg aku tgk, sorg perempuan ambik lesen motor, nk standkan motor pn xlarat... kwn perempuan dia pn datanglh terhegeh2 ajar kt dia cmna nk standkn motor ... Hello girsl, skali dua xpa lgi, klo dh bnyk kli? Lu fkir lh sndiri...
Fenomena kedua ....  "ah, barang ni beratlah... xlarat nk bwak...ko bwakkan boleh?" grr...setakat beras 10kg pn xlarat..nti esok2 dh kwin kna beli barang rumah...nak hrap sapa yg bwak? memanjang suami je lh jdi mangsa ekk... ish3...

Cukup je 2 fenomena sebb fenomena yg lgi stu 2 aku tlupa lh... adehhh... so, girls... nk bermanja2 boleh, tpi biarlah berpada... cba u alls bayangkan tetiba kaum lelaki xda kt muka bumi ni, then ada something happened...hahh.. nk mengharap kt sapa? those girls yg taf2 je lh ekk... but then... klo dorg, how??
Girls, aku pn gedik jga, tpi tgk time lh..xda lh sepnjng msa nk mngada terlebih 2.. aku xda hormon sotong, ok!

No comments:

Post a Comment