Wednesday 10 October 2012

Redha itu ikhlas, Pasrah itu menyerah...


Aku bru pas selesai tgk video Ombak Rindu. Video citer ni memang aku tggu sejak dikhabarkan akn difilemkan. Excited sgt. cz aku mmang minat sgt ngn novel Fauziahn Ashaari ni. best!! baca pn cm btul je... siap boleh imagine lagi... hahaha....

But for the film plak, aku rsa cm agk xbest r. knp? enth lah. sepnjang aku tgk video citer ni tdi, aku asyik teringatkan jln citer dlm novel ni. How Hariz treat Izzah, how Izzah lari dari Hariz then jmpa balik. Mcm mna watak Datuk Sufiah sebenarnya, and finally Mila dpt thu sal Hariz dan Izzah. Bnyk sgt beza dgn filem. cz tu buat cam aku xpuas nk tgk.

Ok! faham. bkn senang nk buat skrip spaya lakonan tu hdup kan? If nk buat exactly mcm dlm novel tu better buat dramakan? but if Ombak Rindu ni di dramakan pula, msti lgi bnyak bnda melalut terselit... huhuhu...

Fine! fine! fine! aku bkn pengkritik filem n xlayak pn nk jdi salah sorg dri dorg. so, aku stop kt sini r. apa2 pn, still kecewa yg teramat. huhuhu... bnyk lgi nk komen ni tp xpa r, aku simpan utk simpanan aku sndiri je...hehehe...

But, nk ucap tahniah jga r pd para pelakon (even aku xsuka dgn watak Mila n Datuk Sufiah) n penerbit Ombak Rindu cz berjaya membuatkan jejaka2 Malaysia yg menonton filem ini merasa sebak n menangis... hahahaha....

No comments:

Post a Comment