Thursday 30 May 2013

Ada Pakwe pun cm xda Pakwe je...!!!

Rmai kwn2 aku merungut. Ramai perempuan di Facebook merungut. merungut tentang permasalahan yg satu nilah. kata mereka ada pakwe pn cm xda pakwe je. mybe coz mereka x dipedulikan. mybe jga coz pakwe mereka sekejap ada sekejap hilang entah ke mna. mybe jga coz mesej n pnggilan telefon xberbalas. menanti kedatangan sang pria tercinta ibarat menanti buah yg xgugur.

Akhirnya kekecewaan diluahkan dlm facebook. kpd kwn2 n jga plbagai medium yg difikirkan prlu,lbh truk klo ada yg mula menaruh syak wasangka bhawa pakwe masing2 sudah bermain kayu tiga, empat dan seterusnya di luar pengetahuan mereka. kemudian adegan serang menyerang dan tuduh menuduh mula dijalankan kpd kaum sejenis yg disangka cuba merosakkan cinta suci yg dipupuk. Memaki2 sang perempuan yg kononnya cuba merampas kekasih hati tercinta. bagi yg lebih beradab, mybe adegan serang menyerang ini hnya akn dijalankan kpd pakwe sendiri dan tidak melibatkan mana2 pihak luar.

Jadi,bagaimanakah cara untuk menyelesaikan masalah ini? bgi pendapat aku, itu pakwe kau, kau sendirilah uruskan. ok...ok.., kita serius skang. Now, cuba eja lelaki. L.E.L.A.K.I. dan eja? nampak? nampak ejaan nya dgn ejaan P.E.R.E.M.P.U.A.N. berlainan x? see people... ejaannya pn dh berlainan. apatah lgi sikap dan pemikiran masing2. 

Bagi lelaki klo x mnghubungi aweknya utk sehari itu bukanlah satu masalah besar. Mereka msih boleh bertenang, menjalani khidupan harian spt biasa, masih boleh lepak2 dan berketawa riang dgn rakan2. tp bgi perempuan, klo sehari pakwe mereka xcontact xkiralah dgn menggunakan medium apapun, waima surat layang sekalipun, mereka akn mula berasa gelisah, berasa hdup xtentu arah n mula memikirkan yg bkn2. pada hal bukannya ada apa pn. No biggie la mehh...small matter only. 

Aku benci nk ulang perkataan ni dua tiga kali, tp aku terpaksa jga ulang. Kepercayaan. Ingt lg benda ni? kepercayaan tu penting dlm sesebuah perhubungan. malah dlm rukun negara kita jga KEPERCAYAAN kpd tuhan diletakkan di tempat yg paling atas. ada antara kau di sini yg xingat rukun negara kita? Ingat? xingat? Astaga...Bawak-bawaklah menghafal sebelum dihantar ke Burma @pun Zimbabwe...

Dengan adanya kepercayaan terhadap pasangan masing2, aku rasa xakan wujud permasalahan spt ini lagi. sehari dua hari mahupun sebulan tidak berhubungan bagi aku xda masalahnya. bagi perempuan di luar sana aku xthu lh. sebab bgi aku kepercayaan itu adalah keyakinan. yakin bhawa pasangan kau tidak akan menduakan kau di luar pengetahuan kau. yakin selama manapun kau terputus hubungan tidak akan ada orang ketiga antara kau berdua melainkan syaitan dan sekutunya. yakin walau dgn siapa pun dia berada, hatinya masih milik kau. boleh kau mempunyai keyakinan yg sebegitu? klo xboleh, xpayahlah bercinta, buang masa sja. 

Kesimpulannya, jangan gabra atau gelabah sekiranya pakwe anda xhubungi anda dlm tempoh 24jam. mereka juga manusia bukan robot. mungkin mereka sibuk, mungkin mereka terlupa. lagipun lelaki cepat lupa akan perkara2 remeh. bagi kau menelefon atau mesej 18 kali sehari tu mungkin perkara penting tetapi bagi lelaki mungkin  itu adalah perkara kecil. jadi fikir merka, kalau tidak buat atau terskip sehari pun tidak mengapa. bawa-bawalah bertenang wahai perempuan sekalian. jangan serang orang lain sesuka hati. jangan berperang Dunia Ke-3 kerana satu hal yg kecik. jangan memalukan aku. aku ulang sekali lg, jgn memalukan aku. 

Apa sy patut lakukan klo pakwe sy msih xcontact sy selepas 3 ari biarpun sy dh post 34 msj di wall fcebooknya, hntar 188 msj ke hpnya, call nya sebnyk 79 kli n hntar 28 pucuk surat wangi kepadanya?

ini jawapan aku-kau ada 3 pilihan di sini:

  1. anggap sja dia dh mati..
  2. tggu jga smpai dia hubungi xkiralah selama mna. even smpai kucing bertanduk skalipun.
  3. pura2 xda apa yg blaku, truskan aktiviti harian spt biasa.

klo aku xthu nk buat pilihan yg mna?

ini jawapan aku-kau yg sepatutnya, pergi terjun bangunan dan mat... mmang wajar sgt lh pakwe akn lari....

No comments:

Post a Comment