Saturday 10 November 2012

Al-Fatihah utk Arwah Ayah tersayang...


Di setiap ketika...
dan xkan terpadam sampai bila2...
hanya ada satu insan yg amat2 ku rindu setiap masa..
Rindukan wajah tenangnya...
Rindukan lembut tutur bicaranya...
rindukan gurau sendanya...
rindukan gelak tawanya...
rindukan senyumannya yang menyenangkan ati smua...
rindukan laungan azannya...
rindukan alunan bacaan Al-Qurannya...
Rindukan kemesraannya melayani kami sekeluarga...
rindukan nasihatnya yg berguna...
rindukan suaranya yg memanggil nama ku "Long..."
rindu untuk mengucup tangannya...
rindu saat2 makan dan solat bersamanya...
rindu utk menyatakan betapa aku sayang padanya...
rindu utk mengucapkan terima kasih atas setiap pengorbanannya...

Sesungguhnya...aku terkilan kerana xsempat untuk menyatakannya...
di saat2 akhir dia pergi meninggalkan dunia yg fana...dan akan kekal di alam "sana..."
aku rindu pada yg tiada...

Tiada lagi di sisi buat selama-lamanya...
xkan aku lihat dia lagi di mana-mana..
hanya iringan doa dapat ku hadiahkan jua...
bersama linangan air mata ini...
utk menyatakan betapa aku rindu padanya...


"Ayah...kenangan bersamamu kan tetap terpahat di jiwa ini...semoga rohmu dicucuri rahmat yang Maha Esa...Tenanglah dikau di sana..."


AL-FATIHAH UNTUK ALLAHYARHAM ANUAR BIN MUHAMMAD...
(AYAH KU)

No comments:

Post a Comment